PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-10-29
OKNOPLAST w gronie europejskich championów
Grupa OKNOPLAST została po raz pierwszy uhonorowana międzynarodowym tytułem National Champion w konkursie ...

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Trzeci kwartał 2014 roku zaskoczył spółkę OKNOPLAST pod względem rangi nagród i wyróżnień przyznanych produktom stolarki otworowej PVC oraz uznania dla polityki biznesowej przedsiębiorstwa. Grupa OKNOPLAST została po raz pierwszy uhonorowana międzynarodowym tytułem National Champion w konkursie European Business Awards 2014/2015. Prestiżowa nagroda została przyznana za wysokie osiągnięcia biznesowe w dziedzinie eksportu oraz szczególną wizję prowadzenia działalności na rynku rodzimym i zagranicznym.

Sukces na rynkach zewnętrznych

Konkurs European Business Awards jest organizowany po raz ósmy i w tym roku wzięło w nim udział ponad 24 000 firm z 33 krajów europejskich. Wyróżnienie przyznane przez międzynarodową kapitułę, promującą najlepsze europejskie przedsiębiorstwa, stanowi dopełnienie strategii rozwoju marki OKNOPLAST na rynkach zagranicznych. W minionym roku z firmy OKNOPLAST poza Polskę wyjechały okna o wartości ponad 290 milionów złotych, a udział eksportu w całej sprzedaży firmy wyniósł aż 65%, co czyni z nas największego polskiego eksportera pod względem wartości sprzedanych okien PVC. Jesteśmy usatysfakcjonowani, że wynik ten został doceniony w tak prestiżowym konkursie. Plany Grupy OKNOPLAST na 2014 rok to zwiększenie sprzedaży eksportowej do 70% - podkreśla Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST.

OKNOPLAST wizytówką produktów z Polski

National Champion to nie jedyne wyróżnienie dla OKNOPLAST tej jesieni. Firma znalazła się również w plebiscycie magazynu Brief 25/25 lat: marki dla Polski. W zestawieniu zaprezentowano jedynie 25 polskich firm, które w ostatnich 25 latach najmocniej przyczyniły się do wzmocnienia wizji naszego kraju zarówno w umysłach Polaków, jak i obcokrajowców, w tym potencjalnych inwestorów. Oprócz firm nagrodzono także 25 sławnych Polaków oraz 25 miejsc, które są wizytówką Polski.

Technologia na miarę przyszłych dekad

Najwyższa jakość i funkcjonalność to wartości przypisywane od lat marce OKNOPLAST. Produkty z linii Platinium, Platinium Evolution oraz Winergetic Premium uzyskały godło Teraz Polska, przyznawane przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego. Kapituła konkursu organizowanego pod Patronatem Prezydenta RP po raz kolejny potwierdziła prawo firmy do posługiwania się elitarnym tytułem, doceniając tym samym poziom wyrobów OKNOPLAST, a także nowoczesne metody produkcji i zarządzania przedsiębiorstwem.

W opinii Kapituły firma dokonała swoistej rewolucji w postrzeganiu roli okna w aranżacji pomieszczeń, czyniąc z okien już nie tylko ważny materiał budowlany, ale również fundamentalny element wystroju wnętrz. Godło Teraz Polska będzie zatem widniało na oknach OKNOPLASTU tak długo, jak długo ta jakość będzie podtrzymywana - skomentował Krzysztof Przybył, Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

Otrzymane wyróżnienia są potwierdzeniem naszych działań ukierunkowanych na rozwój produktu pod względem jakości, zaawansowania parametrów technicznych, a także podnoszenia wartości estetycznych. Dzięki godłu Teraz Polska nasze okna z linii Winergetic Premium i Platinium Evolution wyróżniają się na tle innych produktów z branży. Poza tym obecność w zestawieniu magazynu Brief oraz tytuł National Champion są wyrazem tego, że doceniony został nasz wkład w budowanie wizerunku Polski, co daje nam dużą satysfakcję - powiedział Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST.



OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast