PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2015-06-02
Less czy more w architekturze?
Architekci dążą do tego, aby zapewnić jak najlepsze połączenie zewnętrznej części budynku z jego wnętrzem.

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Dekorowanie wnętrz pomieszczeń jest w pewnym sensie odzwierciedleniem naszego stylu ubierania się. Przeważnie to, co nosimy jest spójne z tym, w co „ubieramy" wnętrze naszego domu czy mieszkania.  Niektórzy z nas czują się dobrze w minimalistycznych, sterylnych wnętrzach, inni w rustykalnym i romantycznym otoczeniu, niczym z filmu „Pod słońcem Toskanii". Który trend dominuje we współczesnej architekturze? Obserwując nowo powstałe budynki mieszkalne czy biurowce, punkt ciężkości jest zdecydowanie przesunięty w kierunku prostych elewacji budynków, kompatybilnych z minimalizmem zachowanym w środku pomieszczenia.  

Aranżacje te wyróżnia przede wszystkim: prosta forma, ograniczona paleta kolorów z nastawieniem na odcienie biały, czarny czy szary. Do takich „surowych" wnętrz chętnie dobieramy dodatki metalowe, szklane oraz drewno, które dodaje ciepła industrialnemu charakterowi pomieszczeń. Jednak chcąc uzyskać odpowiedni efekt i podnieść atrakcyjność każdego detalu pomieszczenia, potrzebujemy czegoś więcej. I tu kluczowe znaczenie ma światło naturalne i jego odpowiednia ilość, która sprawia, że nasza przestrzeń wydaje się być większa.


Architekci dążą do tego, aby zapewnić jak najlepsze połączenie zewnętrznej części budynku z jego wnętrzem. Kluczowym elementem, który pozwala ten efekt uzyskać, jest stosowanie dużych przeszkleń z udziałem jak najmniejszych profili okna. Wybór stolarki okiennej na rynku jest duży, jednak nie każdy producent gwarantuje wykonanie popularnych drzwi tarasowych w systemach przesuwnych - w wąskim profilu PVC. W ostatnich miesiącach OKNOPLAST opracował nowy system PROLUX - przełomowe na rynku rozwiązanie dla tych, którzy lubią czerpać z zewnątrz większą ilość światła. Okno charakteryzuje minimalistyczny i nowoczesny design, o 22% większa powierzchnia szyby, a także najwyższej jakości parametry funkcjonalne. W porównaniu do tradycyjnych konstrukcji okien powierzchnia szyby systemu PROLUX zwiększa ilość energii słonecznej wpadającej do środka, a tym samym pozwala na mniejsze zużycie energii potrzebnej na ogrzanie pomieszczenia. Prolux umożliwia tym samym poprawę bilansu energetycznego budynku, czyli różnicy pomiędzy stratą i zyskiem energii.



OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast