PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2015-04-13
Polska marka, która podbiła rynki Europy
Zarówno sukcesy biznesowe, jak i wzrost rozpoznawalności marki są dowodem na to, że największy polski eksporter okien PVC umocnił ...

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Zwiększenie liczby zagranicznych punktów sprzedaży oraz obrotów finansowych, jubileusz 20-lecia istnienia firmy oraz liczne nagrody zdobyte w ubiegłym roku to tylko niektóre z czynników, świadczące o utrzymaniu przez podkrakowski OKNOPLAST pozycji lidera na polskim i europejskim rynku stolarki otworowej. Zarówno sukcesy biznesowe, jak i wzrost rozpoznawalności marki są dowodem na to, że największy polski eksporter okien PVC umocnił swoją rolę jako ambasador naszego kraju w Europie.

I. Mocna pozycja na rodzimym i zagranicznym rynkach

W 2014 roku Grupa OKNOPLAST wzmocniła swoją pozycję na polskim i zagranicznych rynkach, zwiększając sprzedaż do 480 mln zł. Przyczyniła się do tego rosnąca wartość eksportu produktów OKNOPLAST oraz zróżnicowanie oferty. Było to możliwe dzięki stworzeniu w 2013 r. roku dwóch nowych marek skierowanych do różnych segmentów rynku - ALUHAUS i WnD.


Przez 20 lat działalności udało nam się stworzyć silną i rozpoznawalną markę w Polsce i Europie. Jakość oferowanych przez nas okien i drzwi jest wyróżnikiem OKNOPLAST na tle konkurencji, dzięki czemu już ponad 1,25 mln klientów zaufało naszej firmie. Rok ubiegły był dla nas dobrym rokiem. Zrealizowaliśmy swoje założenia z nadwyżką i realizujemy plany nowych inwestycji na kolejne lata - powiedział Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST.

II. Sukces na Półwyspie Apenińskim

Jednym z największych rynków eksportowych polskiego producenta okien PVC są Włochy. Za sprawą konsekwentnych działań, firma zbudowała tam bardzo silną pozycję - jest jednym z najchętniej wybieranych dostawców stolarki PVC, a rozpoznawalność logo OKNOPLAST wśród włoskiego społeczeństwa szacowane jest na 25 proc. W połowie marca br. podczas 7 edycji targów Made Expo w Mediolanie, Grupa OKNOPLAST zaprezentowała po raz kolejny kompleksową ofertę unikalnych produktów. Polska marka świetnie wykorzystała to wydarzenie nie tylko jako przestrzeń do pokazania swoich nowości, ale i jako sposób na bezpośrednie dotarcie do klienta. Gwarancją tego są za każdym razem goście specjalni. W tegorocznej edycji targów byli nimi zawodnicy Inter Mediolan: Lukas Podolski i Fredy Guarin. Poza gwiazdami włoskiego klubu piłkarskiego, którego Top Sponsorem jest OKNOPLAST, w wydarzeniu nie zabrakło również innych akcentów sportowych. Krzysztof Golonka - Mistrz Świata Trików Piłkarskich i finalista programu Mam Talent, od wielu lat zajmujący się profesjonalnie sztuką żonglersko-akrobatyczną, dał pokaz piłkarskiego freestyle.


III. Silna pozycja w Europie

Grupa OKNOPLAST należy do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Obecnie - oprócz Polski -  firma prowadzi działalność na 9 rynkach: w Austrii, Czechach, Francji, Niemczech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, we Włoszech i na Węgrzech. OKNOPLAST posiada już ponad 2000 zagranicznych salonów, z czego w samych Włoszech jest ich ponad 850.

Poza Włochami, firma mocno rozwija sprzedaż również na rynku francuskim, na którym liczba biur sprzedaży wzrosła w ubiegłym roku do 740 oraz niemieckim, gdzie posiada ponad 330 salonów. Grupa partnerów handlowych rośnie także na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie OKNOPLAST ma przeszło 150 punków sprzedaży.

Swoją silną pozycję w Europie OKNOPLAST zawdzięcza m.in. produktom precyzyjnie dopasowanym do każdego z rynków. Przykładem takiego rozwiązania jest na przykład rama renowacyjna stosowana we Włoszech i Francji przy wymianie starych okien na nowe czy tzw. szyby bezpieczne, popularne na rynku niemieckim. Zgodnie z trendami panującymi na danych rynkach zróżnicowana jest również kolorystyka i wybór akcesoriów.

IV. Plany na przyszłość

Wartość eksportu Grupy OKNOPLAST to około 15% całego polskiego eksportu okien PVC. Udział eksportu w strukturze sprzedaży w 2014 roku wyniósł 70%, co czyni z nas największego polskiego eksportera pod względem wartości sprzedanych okien PVC. Plany Grupy OKNOPLAST na 2015 r. to obrót przekraczający 500 mln zł. - podkreślił Prezes Mikołaj Placek.


V. Sięganie po więcej

Przez ostatnie dwanaście miesięcy OKNOPLAST otrzymał kilka znaczących wyróżnień, których znaczenie podnosi prestiż marki na rynku polskim oraz rynkach zewnętrznych. Przedsiębiorstwo zarządzane przez Mikołaja Placka zostało nagrodzone między innymi w plebiscycie magazynu Brief 25/25 lat: marki dla Polski. Zaprezentowano w nim 25 polskich firm, które w ciągu ostatniego ćwierćwiecza najmocniej przyczyniły się do wzmocnienia wizerunku naszego kraju. Podkrakowski producent został również ponownie uhonorowany tytułem Created in Poland Superbrands, który przyznawany jest najsilniejszym pod względem wizerunku i najwyżej cenionym przez konsumentów markom obecnym na polskim rynku. Ponadto kapituła konkursu Teraz Polska w uznaniu wysokiej jakości wyróżnionych wcześniej produktów firmy potwierdziła ich prawo do posługiwania się znanym godłem.

VI. Firma społecznie odpowiedzialna

W ubiegłym roku OKNOPLAST poza działalnością handlową kontynuował również udział w akcjach o charakterze społecznej odpowiedzialności biznesu, włączając się zarówno w przedsięwzięcia o charakterze ogólnopolskim, jak również wspierając lokalne inicjatywy. Przedsiębiorstwo po raz kolejny zostało oficjalnym partnerem kampanii Rak.To się leczy!, mającej na celu promocję profilaktyki nowotworowej poprzez ukazywanie pozytywnych przykładów walki z chorobą. Dodatkowo, firma miała swój wkład w otwarcie nowoczesnego domu dziecka stowarzyszenia SIEMACHA w Odporyszowie koło Tarnowa, gdzie dostarczyła energooszczędne okna i drzwi.



OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast