PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2015-03-26
Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu – o znaczeniu szkła w kampanii #moreglass
Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałby świat bez szkła? To pytanie stało się motywem przewodnim kampanii #moreglass, prowadzonej ...

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałby świat bez szkła? To pytanie stało się motywem przewodnim kampanii #moreglass, prowadzonej w mediach społecznościowych z inicjatywy Stowarzyszenia Glass for Europe.


Trasa AK w Warszawie
Fot. Pilkington Polska

Szkło jest materiałem o niezliczonej ilości zastosowań, a przedmioty, którym nadaje szczególnego znaczenia czy ostatecznego kształtu spotykamy na każdym niemal kroku. Szkło odgrywa kluczową rolę we współczesnym świecie. Jednak ze względu na swoje specyficzne właściwości, takie jak transparentność, korzyści, jakie wnosi do naszego życia często pozostają niezauważone. W związku z tym Stowarzyszenie Glass for Europe zrzeszające pięciu największych producentów szkła płaskiego w Europie, w tym NSG Group, zainicjowało kampanię #moreglass. Celem przedsięwzięcia jest promowanie znaczenia szkła w otaczającej nas rzeczywistości.


NoveKino Siedlce
Fot. Pilkington Polska

Kampania realizowana jest przy użyciu serii ekspresywnych grafik m.in. ze świata sztuki, filmu i nauki, których przekaz pogłębiają bardzo wymowne pytania dotyczące znaczenia szkła, także i w naszym codziennym życiu. Okna i elewacje budynków, szyby samochodowe, systemy solarne, takie jak moduły fotowoltaiczne czy kolektory słoneczne, wyposażenie i dekoracja wnętrz, sprzęt elektroniczny - szkło wykorzystuje się wszędzie, a jego znaczenie wraz z rozwojem nowoczesnych technologii wciąż rośnie. To właśnie główny przekaz, jaki niesie kampania Stowarzyszenia Glass for Europe.

Jak muzea wyglądałyby bez szkła?

Pytanie jest motywem przewodnim jednej z odsłon kampanii #moreglass. Szkło jest nieodłącznym elementem ekspozycji obrazów i innych dzieł sztuki. Szkło niskorefleksyjne zapewnia doskonałą prezentację eksponatów, nie zakłócając odbioru sztuki zbędnymi odbiciami światła czy sylwetek zwiedzających. Z kolei szkło laminowane stanowi niezbędny element ochrony cennych eksponatów muzealnych przed zniszczeniem bądź kradzieżą. Dzięki temu koneserzy sztuki oraz pasjonaci historii mogą swobodnie podziwiać coraz bogatsze muzealne kolekcje, świadomi ich dobrego zabezpieczenia przed zagrożeniem ze strony przestępców.


Focus w Warszawie
Fot. Pilkington Polska

Jak życie w okolicy o dużym natężeniu hałasu wyglądałoby bez szkła?

W czasach gdy życie, szczególnie w aspekcie zawodowym, koncentruje się wokół dużych miast, a infrastruktura drogowa dynamicznie się rozwija, coraz trudniej o ciche miejsce do pracy czy mieszkania. Życie w niedalekim sąsiedztwie od dróg szybkiego ruchu, autostrad, linii kolejowych czy lotnisk byłoby niezwykle uciążliwe bez zastosowania szkła dźwiękochłonnego. Szkło, dzięki wysokiej izolacyjności akustycznej odseparowuje od męczącego i szkodliwego dla zdrowia hałasu zapewniając błogą ciszę, tak ważną zarówno dla odpoczynku, jak i pracy.

Czym współczesna architektura byłaby bez szkła?

Szkło w architekturze stało się obecnie synonimem nowoczesności. W budownictwie komercyjnym, jak i mieszkaniowym dominują przeszklenia. Modne obecnie duże okna zapewniają bardzo dobre doświetlenie i w znaczący sposób poprawiają komfort wewnątrz pomieszczeń. Dzięki postępowi w dziedzinie technologii produkcji i przetwarzania szkła, w ostatnim czasie stało się ono również niezbędnym elementem budownictwa energooszczędnego. Zastosowanie wysokoselektywnego szkła przeciwsłonecznego umożliwia nie tylko ograniczenie strat ciepła zimą, ale i przegrzewania się pomieszczeń latem, co bezpośrednio przekłada się na niższe koszty ogrzewania i klimatyzacji pomieszczeń.


Zaulek Onyx  w Krakowie
Fot. Pilkington Polska

Czym kino byłoby bez szkła?

Trudno wyobrazić sobie rozwój kinematografii bez kamer. Optyka sprzętu fotograficznego i filmowego spełniła ważną rolę w jej rozwoju. Jednak nawet jeśli w rozwoju światowego kina udałoby się ominąć te technologiczne przeszkody, brak szkła wiązałby się wciąż z ogromną stratą. W końcu gdyby nie szkło, Robert De Niro nie odegrałby legendarnej sceny przed lustrem w filmie Taksówkarz, Alfred Hitchcock nie nakręciłby kultowego Okna na podwórze, zaś gatunek science fiction najprawdopodobniej nigdy nie osiągnąłby tak wielkiej popularności, jak obecnie. Być może w czasie kolejnej wizyty w kinie warto zastanowić się nie tylko nad tym, jak znaczna część współczesnych technologicznych udogodnień opiera się na szkle, ale również nad tym, jak wiele filmowych emocji zawdzięczamy właśnie temu niedocenianemu materiałowi.

Teraz kolej na Was. Zamknijcie oczy i spróbujcie wyobrazić sobie jak Wasze codzienne życie wyglądałoby bez szkła...



Zdjęcie główne:
President's House Philadelphia USA
Fot. NSG Group



Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.

źródło: Pilkington