PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-12-16
Czy istnieje skuteczny sposób na walkę z hałasem komunikacyjnym?
Czy mamy szansę walczyć z hałasem komunikacyjnym i wygrać? Okazuje się, że tak.

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Życie w dużych miastach dostarcza nam wielu atrakcji i udogodnień. Jesteśmy blisko kultury i wydarzeń społecznych. Każdego dnia „coś" się dzieje, a weekend to szeroki wachlarz możliwości spędzenia czasu. Jednak tętniące życiem metropolie to także ulice przepełnione potokiem samochodów o każdej porze dnia, nieczyste powietrze oraz hałas, który staje się coraz bardziej uciążliwy dla naszego słuchu. Może w przyszłości pojazdy hybrydowe wyeliminują tradycyjne samochody? A dźwięk poruszających się tramwajów zostanie efektywnie obniżony? Nie czekając na zmiany, na które nie mamy większego wpływu, warto pomyśleć o tym, jak skutecznie ograniczyć hałas w swojej zamkniętej przestrzeni.

Hałas to jeden z najbardziej uciążliwych czynników środowiskowych, który powoduje trudne do oszacowania straty dla naszego zdrowia fizycznego i psychicznego. Szczególnie dokucza mieszkańcom większych ośrodków miejskich. Szkodliwość i uciążliwość hałasu zależy od jego natężenia, częstotliwości, długotrwałości działania, a także indywidualnych cech odbiorcy, jak stan zdrowia, wiek czy wrażliwość na dźwięki. Jednym z najbardziej dotkliwych dla człowieka jest hałas komunikacyjny generowany przez ruch uliczny, obecny zwłaszcza na terenach zurbanizowanych. Badania pokazują, że w Polsce narażonych na hałas jest ponad 13 mln osób.

Rw - parametr, na który warto zwrócić uwagę

Sposoby ograniczenia hałasu są różne. Uciążliwy dźwięk jest niwelowany u źródła, bądź na drodze penetracji. Czy sami mamy szansę walczyć z hałasem i wygrać? Okazuje się, że tak. Dobrym sposobem jest zainwestowanie w wysokiej jakości stolarkę otworową, która zapewni nam spokój w domowej przystani. Tym samym okno może zagwarantować skuteczną ochronę przed hałasem z zewnątrz, czyniąc z domu oazę spokoju, do której chętnie wrócimy po męczącym dniu w pracy. Na co powinniśmy zwrócić uwagę? Otóż najważniejszy jest współczynnik Rw, który informuje o tym, jak okno izoluje pomieszczenie od dźwięków pochodzących z zewnątrz budynku. Efektywność izolacji akustycznej okna jest zależna od rodzaju szyby. Jednak nie mówimy o samej szybie, a rodzaju szkła, kombinacji grubości szyb, zastosowaniu folii, odległości pomiędzy szybami, a także obecności gazu w zestawie szybowym. Istotne znaczenie ma także staranny montaż, który odgrywa zawsze ważną rolę w budownictwie.


Rozwiązanie na wyciągnięcie ręki

Izolacyjność akustyczna budynku nabiera szczególnego znaczenia, kiedy nasz dom znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie ruchliwych ulic, torów kolejowych czy lotnisk. Polskie normy dopuszczają poziom hałasu w pomieszczeniach mieszkalnych w przedziale od 25 do 35 dB w nocy oraz od 30 do 40 dB w dzień. OKNOPLAST oferuje szyby dźwiękochłonne, które posiadają współczynnik Rw na poziomie 36, 39, 40 a nawet 50 dB. - zaznacza Michał Piekarski, technolog szyb zespolonych OKNOPLAST. Tak wysoka izolacyjność akustyczna przeszkleń zapewnia komfort mieszkańcom budynków zlokalizowanych w otoczeniu tras komunikacyjnych. Wysoki poziom tłumienia umożliwia asymetryczna budowa pakietu szybowego oraz zastosowanie szkieł laminowanych z folią akustyczną. Pakiet ten skutecznie tłumi niskie częstotliwości związane z dużym natężeniem ruchu ulicznego, jak również wysokie częstotliwości nisko przelatujących samolotów odrzutowych. Dźwięk słyszalny wewnątrz budynku będzie sprawiał wrażenie, że hałas jest zlokalizowany kilkukrotnie dalej niż w rzeczywistości. Dla naszego ucha nie będą również odczuwalne prace remontowe dróg - dźwięk młota pneumatycznego okaże się tylko odległym, nieszkodliwym odgłosem „owada". - podkreśla specjalista OKNOPLAST. Rozwiązanie o tak wysokich parametrach technicznych jest także polecane przy wyposażeniu studia nagrań lub w pokoju audiofila.

Nowy klasa pakietu szybowego

Wysokie wartości akustyczne możemy znaleźć we wprowadzonym tej jesieni systemie szybowym 4 Xglass, dostępnym w profilu Winergetic Premium oraz Platinium Evolution². Główną zauważalną różnicą między standardowym pakietem szybowym, a nowym pakietem 4 Xglass jest poziom izolacji akustycznej. Okno z klasycznym pakietem szybowym ma współczynnik Rw na poziomie 33 dB. Przy zastosowaniu nowego zespolenia 4 Xglass, zaprojektowanego przez OKNOPLAST, izolacyjność akustyczna okna wzrasta do 36 dB. Różnica tych kilku decybeli dla ludzkiego ucha odczuwalna jest jako redukcja źródła hałasu o połowę. Przykładowo tak, jakbyśmy w jednym pomieszczeniu słuchali muzyki z dwóch głośników o tym samym natężeniu dźwięku i nagle jeden wyłączyli. - zapewnia Michał Piekarski.

Skuteczność potwierdzona badaniami

Właściwości konstrukcji z szybą 4 Xglass potwierdza certyfikat akredytowanego laboratorium badawczego, którego ocenie została poddana izolacyjność akustyczna okna Winergetic Premium przeszklonego pakietem 4 Xglass. Badanie przeprowadzone zgodnie z wytycznymi europejskiej normy dowiodło zaawansowanych właściwości akustycznych nowego rozwiązania OKNOPLAST. Na rynku dostępny jest również pakiet szybowy, który posiada współczynnik Rw na poziomie 50 dB. Ten imponujący wynik został osiągnięty w badaniu przeprowadzonym przez renomowany instytut IFT ROSENHEIM. Jak widać technologia stolarki otworowej ciągle nas zaskakuje pod względem rozwoju parametrów technicznych - komentuje Michał Piekarski.




OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast