PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-08-28
„Podwójna skóra” z nowym szkłem marki Pilkington
NSG Group, producent szkła marki Pilkington, wprowadza do swojej oferty nowy typ laminowanego szkła przeciwsłonecznego ...

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

NSG Group, producent szkła marki Pilkington, wprowadza do swojej oferty nowy typ laminowanego szkła przeciwsłonecznego Pilkington Suncool OptilamTM 65/59. Ten rodzaj szkła z powłoką przeciwsłoneczną zalaminowaną w kierunku folii PVB przeznaczony jest do przeszkleń fasad dwupowłokowych i ścian kurtynowych.

Fasady dwupowłokowe i ściany kurtynowe pełnią wiele istotnych funkcji w nowoczesnych budynkach: są buforem termicznym, kanałem wentylacyjnym, barierą akustyczną, przegrodą funkcjonalną (m.in. przenoszą obciążenia wiatrem). Dają możliwość regulowania temperatury wewnątrz budynku i zwiększenia jego efektywności energetycznej a także wydajnego przewietrzania pomieszczeń. Inteligentna „podwójna skóra" składająca się z dwóch warstw przeszklonych ścian osłonowych (wewnętrznej - szklonej szybami zespolonymi i zewnętrznej wykonanej najczęściej z pojedynczych tafli szkła), a także ściany kurtynowe wymagają zastosowania zaawansowanych produktów szklanych. Jednak do tej pory pewnym ograniczeniem w tworzeniu coraz bardziej efektywnych ścian osłonowych był brak możliwości stosowania niektórych rodzajów szkła np. wysokoselektywnego szkła przeciwsłonecznego o właściwościach niskoemisyjnych Pilkington SuncoolTM w szkleniu pojedynczym. Aby rozwiązać ten problem NSG Group wprowadza do swojej oferty nowy produkt - laminowane szkło przeciwsłoneczne Pilkington Suncool OptilamTM 65/59. Cechą charakterystyczną tego szkła jest zalaminowanie powłoki przeciwsłonecznej w kierunku folii PVB, co umożliwia jego stosowanie w szkleniu pojedynczym (tj. na zewnętrznej „skórze" fasady). W efekcie powłoka przeciwsłoneczna znajduje się możliwie jak najbliżej słońca, a to przekłada się na efektywność ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem.

Poza ochroną przeciwsłoneczną zastosowanie szkła Pilkington Suncool OptilamTM 65/59 w ścianach osłonowych gwarantuje także dobrą izolację cieplną budynku i oszczędność energii. Istotnym walorem estetycznym tego szkła jest transparentność powłoki przeciwsłonecznej Pilkington SuncoolTM, co przekłada się na neutralny wygląd ścian osłonowych i dobre doświetlenie wnętrz. W zależności od sposobu instalacji szyby - z powłoką za lub przed warstwą folii PVB - można również zmienić poziom refleksyjności fasady ze szkła Pilkington Suncool OptilamTM 65/59 (współczynnik odbicia światła LR = 17% lub 8%).

Laminowane szkło przeciwsłoneczne Pilkington Suncool OptilamTM 65/59 przeznaczone na fasady dwupowłokowe i ściany kurtynowe dostępne jest w grubości 12,8 mm i spełnia wymagania bezpieczeństwa w klasie 1(B)1.

Nowe szkło w ofercie marki Pilkington znalazło już zastosowanie na rynkach europejskich i jest obecnie wykorzystywane do realizacji projektu budynku biurowego w norweskim Stavanger. Do wykonania "drugiej skóry" obiektu zaprojektowanego przez architektów z pracowni Bark Arkitekter użytych zostanie łącznie ok. 600 mkw. szkła Pilkington Suncool OptilamTM 65/59. Zakończenie tej inwestycji planowane jest na IV kwartał br.

Więcej informacji o nowym produkcie na stronie:
http://www.pilkington.com/europe/poland/polish/products/bp/bybenefit/solarcontrol/suncool/product+range/suncool+optilam.htm

Zdjęcie główne:
Wizualizacja projektu wykonana przez Visco
fot. Visco



Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.

źródło: Pilkington