PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-05-27
Winergetic Premium – okno na szóstkę
W ostatnich badaniach Instytutu Techniki Budowlanej okno Winergetic Premium, flagowy produkt Oknoplast uzyskało bardzo wysokie oceny w zakresie ...

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

W ostatnich badaniach Instytutu Techniki Budowlanej okno Winergetic Premium, flagowy produkt Oknoplast uzyskało bardzo wysokie oceny w zakresie parametrów technicznych. Analiza potwierdziła także znaczną odporność stolarki na zmiany temperatur. Testy odbyły się w ramach programu Pro Quality, który ma na celu zbadanie trwałości i jakości okien dostępnych na polskim rynku.

Badania Pro Quality prowadzone są z inicjatywy portalu Oknotest.pl w warunkach najbardziej odpowiadających korzystaniu z produktu przez użytkowników w domach. Do testów wybrano bardzo popularną w budynkach wielo- i jednorodzinnych konstrukcję - balkon dwuskrzydłowy z ruchomym słupkiem w dwustronnej okleinie drewnopodobnej. Barwa stolarki została wybrana nieprzypadkowo, w powszechnej opinii bowiem ciemne okna są mniej odporne na działanie wysokich temperatur. Sprawdzianowi poddano okno balkonowe Winergetic Premium o szerokości 1 780 mm i wysokości 2 227 mm.


Zakres prowadzonych analiz w znacznym stopniu wykracza poza standardowe badania ITB. Okno OKNOPLAST poddano kolejno poniższym testom:

  • przepuszczalność powietrza
  • wodoszczelność
  • cykle otwierania, zamykania i uchylania - 5000 cykli ręcznie (badania poza zakresem akredytacji)
  • przepuszczalność powietrza,
  • wodoszczelność,
  • nagrzewanie do 50°C - 7 dni, (badania poza zakresem akredytacji),
  • przepuszczalność powietrza,
  • wodoszczelność,
  • nagrzewanie do temperatury 75°C - 7 dni, (badania poza zakresem akredytacji),
  • cykle otwierania, zamykania i uchylania - 5000 cykli ręcznie, (badania poza zakresem akredytacji),
  • przepuszczalność powietrza,
  • wodoszczelność,
  • badanie obciążenia wiatrem
  • przepuszczalność powietrza,
  • wodoszczelność,
  • siły operacyjne,
  • nośność urządzeń zabezpieczających

W badaniach tych balkon Winergetic Premium uzyskał ponadprzeciętne wyniki. Okno spełnia parametry wymagane dla klasy 4 przepuszczalności powietrza nawet po 5000 cyklach otwierania i zamykania, 7 dniach nagrzewania do temperatury 50°C oraz 7 dniach nagrzewania do temperatury 75°C.

Bardzo cieszą nas rezultaty testów ITB. Potwierdzają one wysoką jakość modelu oraz jego odporność na działanie czynników atmosferycznych. Osiągnięcie takich parametrów możliwe było dzięki dbałości o detale na każdym etapie produkcji oraz nowoczesnym rozwiązaniom - mówi Grzegorz Bułat, Kierownik Technologii z OKNOPLAST.



OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast