PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-04-24
OKNOPLAST – największy polski eksporter okien PVC
Działalność zagraniczna na szeroką skalę i dłuższą metę nie jest możliwa bez rozwiniętej sieci sprzedaży. OKNOPLAST posiada już 1800 salonów

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

W minionym roku z firmy OKNOPLAST poza Polskę wyjechały okna o wartości ponad 290 milionów złotych, a udział eksportu w całej sprzedaży firmy wyniósł aż 65%, co czyni z niej największego polskiego eksportera pod względem wartości sprzedanych okien PVC.

Okna - polski flagowy produkt eksportowy

W minionym roku ponad 40% wyprodukowanych w Polsce okien trafiło na rynki zagraniczne. Największy wartościowy udział eksportu notuje segment okien PVC, który wyniósł w 2013 roku blisko 50%.

Dzięki temu najwięksi producenci, mimo spadków na rodzimym rynku okien i drzwi notowali duże wzrosty sprzedaży. Jednak liderem w eksporcie okien PVC jest OKNOPLAST. To ta firma w minionym roku wyeksportowała produkty za największą kwotę.

Nasz obrót w 2013 to blisko 450 mln złotych, eksport zaś stanowił w minionym roku 65% udziałów, czyli kwotowo jest to ponad 290 mln złotych. Jest to około 15% całego polskiego eksportu okien PVC. Następna firma w kolejności eksportuje za około 190 mln złotych. - szacuje Mikołaj Placek, Prezes OKNOPLAST. Pod względem wartości sprzedaży OKNOPLAST jest zatem największym eksporterem okien PVC - dodaje Mikołaj Placek.

Ekspansja pod własną marką

W roku 2012 udział sprzedaży eksportowej firmy OKNOPLAST stanowił 57%, w 2013 roku było to już 65%, czyli dynamika wzrostu eksportu wyniosła 18%. OKNOPLAST ma pozycję drugiego największego producenta stolarki PVC we Włoszech, z ponad 500 salonami sprzedaży. We Francji zaś został uhonorowany nagrodą ambasadora dla największego polskiego eksportera. Obecnie na rynku francuskim funkcjonuje już ponad 460 punktów handlowych. Obok Włoch i Francji kluczowym rynkiem zbytu dla spółki są także Niemcy. Do umocnienia marki na tym rynku ma przyczynić się podpisany latem 2013 roku kontrakt z prestiżowym klubem - Borussią Dortmund. W chwili obecnej na terenie Niemiec sieć dystrybucyjną OKNOPLAST tworzy już 300 Punktów Handlowych, czyli tyle ile na rodzimym rynku, na którym spółka z blisko 300-stoma salonami ma doskonale rozwiniętą sieć sprzedaży.

Przepis na sukces polskiej firmy za granicą

Działalność zagraniczna na szeroką skalę i dłuższą metę nie jest jednak możliwa bez rozwiniętej sieci sprzedaży. OKNOPLAST posiada już 1800 salonów sprzedaży w Europie. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w działania marketingowe.

Ważnym krokiem w budowaniu silnej pozycji firmy w Europie była konieczność rozwoju sieci dystrybucji. Pod koniec 2011 firma podjęła odważną decyzję - dołączyła do elitar­nego grona Top Sponsorów jednej z najlepszych światowych drużyn piłkarskich - Interu Mediolan. To był bezprecedensowy, historyczny ruch polskiej firmy.

By nadać prestiż naszej firmie i naszym produktom podjęliśmy współpracę z legendarnym włoskim klubem - Interem Mediolan, który jest marką znaną i cenioną w Europie oraz w świecie, a my mając świetne zaplecze - w postci wysokiej klasy produktu, doskonale funcjonującej i nowoczesnej fabryki chcieliśmy budować swoją markę. Partnerstwo z Inter Mediolanem stanowiło uwiarygodnienie kondycji firmy jako solidnego partnera, z którym wiążą się najwięksi i było mocnym punktem w rozmowach z nowymi franczyzobiorcami - mówi Mikołaj Placek. Dziś we Włoszech firma posiada ponad 500 punktów handlowych, ale kiedy wchodziliśmy do Włoch, udział PCV stanowił niewielki procent. Duża w tym nasza zasługa, że Włosi coraz chętniej wybierają produkty PVC. - dodaje Mikołaj Placek.

Wydawać by się mogło, że wydatki na tak spektakularne działania marketingowe jak sponsoring legendarnego klubu piłkarskiego znacząco wpłyną na ceny okien producenta, ale jak mówi Mikołaj Placek dzięki temu, że jesteśmy w czołówce dostawców okien we Włoszech, to włoski klient sponsoruje rabaty dla klienta w Polsce.

Schemat działań marketingowych powtórzono na pozostałych 2-ch największych rynkach zbytu firmy. W 2013 roku spółka podpisała dwie nowe umowy sponsorskie z zagranicznymi klubami piłkarskimi o międzynarodowej renomie: Borussią Dortmund i Olympique Lyon. Tym sposobem OKNOPLAST jest obecny na największych europejskich stadionach, na strojach cenionych na świecie drużyn piłkar­skich. Obecnie firma operuje na 10 zagranicznych rynkach a 70% klientów pochodzi z polecenia. Wpływ na takie wyniki mają nie tylko inwestycje w działania marketingowe, ale i innowacje produktowe.

Filozofia naszej firmy zakłada ciągły rozwój produktów w celu ich wyróżnienia i poprawy walorów użytkowych. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że na reputację firmy w oczach odbiorcy wpływa przede wszystkim jakość produktu i fachowe doradztwo. Nasi Partnerzy, działający na lokalnych rynkach doskonale znają potrzeby konsumentów, dlatego stanowią gwaran­cję profesjonalnej usługi. Wszyscy właściciele okien marki OKNOPLAST mogą liczyć na profesjonalne wsparcie na każdym etapie ich użytkowania - mówi Mikołaj Placek.

Najtwardszy materiał europejskiej gospodarki

Końcem 2013 roku OKNOPLAST po raz kolejny zdobył wyróżnienie w prestiżowym konkursie „Polska Firma - Międzynarodowy Czempion". Spółka została doceniona za konsekwentną działalność na rynkach zagranicznych. Ostatnio logo OKNOPLAST, które od sierpnia 2013 widnieje na strojach piłkarzy czołowej francuskiej drużyny z Ligue 1 - Olympique Lyon, pojawiło się w popularnej grze komputerowej FIFA, uznawanej za najpopularniejszą na świecie w swoim gatunku. Dzięki temu markę OKNOPLAST poznają już nie tylko kibice piłkarscy, ale i miliony miłośników gier komputerowych. A to tylko jedne z pierwszych efektów najnowszych kontraktów OKNOPLAST, które mają pomóc umocnić się firmie za granicą.

„Najtwardszy materiał europejskiej gospodarki." - tak OKNOPLAST, spółkę o polskim kapitale nazwał w 2012 roku CNN. W 2013 roku spółka utworzyła Grupę w skład, której weszły trzy firmy: flagowa marka OKNOPLAST oraz WnD i Aluhaus, które w oparciu o rozwiązania i doświadczenia Oknoplastu produkują wysokiej jakości stolarkę okienną i drzwiową w segmencie ekonomicznym plus (WnD) oraz w segmencie premium produktów z aluminium (Aluhaus). Krok ten pozwoli spółce na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. W ten sposób OKNOPLAST ma szansę na znaczne zwiększenie swoich udziałów zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą. Plany grupy Oknoplast na 2014 rok to zwiększenie obrotu o 50 mln złotych w stosunku do 2013 roku, a sprzedaży eksportowej do 70%.

By to osiągnąć musimy być lepsi niż lokalna konkurencja, gdyż dla przeciętnego Czecha czy Niemca "made in Poland" nie oznacza dobrej jakości. Wiele firm polskich, które są tam obecne choć generują sprzedaż - nie budują marki, a jedynie tworzą pozory jej budowania. Kupujący nie zdają sobie nawet sprawy, gdzie zostały wykonana produkty. Nam zawsze chodziło o budowanie marki. Za reklamą musi iść więc doskonały jakościowo produkt - uważa Prezes OKNOPLAST Mikołaj Placek.



OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast