PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-03-24
Marka Pilkington obecna podczas pierwszego Turnieju Szachowego o „Szachy Królowej Jadwigi”
Zorganizowany w wyjątkowej zamkowej scenerii turniej to wyjątkowe wydarzenie dla Sandomierza...

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

Ponad 120 osób wzięło udział w pierwszym Turnieju Szachowym o „Szachy Królowej Jadwigi", który odbył się 23 marca 2014 r. w sandomierskim Zamku Kazimierzowskim. Rywalizowali ze sobą uczestnicy w każdym wieku, od przedszkolaków do seniorów, a zwycięzcy otrzymali atrakcyjne nagrody, w tym czeki ufundowane przez Spółki NSG Group, działające pod marką Pilkington w Sandomierzu.

Pierwszy Turniej Szachowy o „Szachy Królowej Jadwigi", w którym udział mogli wziąć wszyscy chętni z Sandomierza i całego regionu, rozegrany został w niedzielę 23 marca 2014 r. w zabytkowych salach Zamku Kazimierzowskiego. Do udziału w imprezie zgłosiło się ponad sto dwadzieścia osób, od początkujących do najbardziej zaawansowanych, mistrzowie i arcymistrzowie dyscypliny szachowej. Turniej, zorganizowany wspólnie przez Urząd Miejski, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Muzeum Okręgowe, Tarnobrzeski Klub Szachowy i Chorągiew Rycerstwa Ziemi Sandomierskiej, jest kontynuacją wcześniejszych imprez szachowych, które odbywały się w Sandomierzu od wielu lat. Jego idea nawiązuje do odnalezionego w 1962 roku kompletu figur szachowych z XII wieku, w które - jak głosi legenda - grała sama Królowa Jadwiga. W organizację wydarzenia zaangażował się koncern NSG Group, właściciel Spółek z siedzibą w Sandomierzu, produkujących szkło marki Pilkington dla budownictwa i motoryzacji. Wszystkie trzy spółki: Pilkington Polska, Pilkington Automotive Poland i Pilkington IGP ufundowały nagrody dla najlepszych uczestników turnieju.


fot. Rachid Hemine - MOSiR Sandomierz

„Wspieranie rozwoju mieszkańców najbliższego otoczenia naszych zakładów, zwłaszcza tych najmłodszych, działania promujące sport, nawiązujące do kultury i tradycji lokalnej społeczności, są integralnym elementem polityki zrównoważonego rozwoju realizowanej przez spółki NSG Group" - powiedział Jerzy Baran, dyrektor operacyjny Pilkington Polska, który wręczał zwycięskie czeki laureatom niedzielnego turnieju. „Mamy nadzieję, że nasze wspólne zaangażowanie i nagrody ufundowane dla zwycięzców przyniosą wiele radości, promując wśród mieszkańców tę mądrą dyscyplinę sportową oraz miasto Sandomierz w regionie i całym kraju".

Turniej o „Szachy Królowej Jadwigi" rozegrany został w 9 rundach system szwajcarskim. Uczestnicy rywalizowali w czterech grupach wiekowych, z których jedna obejmowała najmłodszych graczy - przedszkolaków. Najlepsi byli: Damian Lewtak z Czarnej, Michał Choina z Ostrowca Świętokrzyskiego, Maryan Kyrychenko ze Lwowa, Przemysław Golik z Nowej Sarzyny. Dodatkowe nagrody otrzymali m.in. najstarszy i najmłodszy uczestnik, kobieta z najlepszym rezultatem, najlepszy zawodnik z Tarnobrzeskiego Klubu Szachowego, a także najlepszy zawodnik i zawodniczka z Sandomierza. Zwycięzcy w grupie seniorów wręczono specjalną nagrodę - szklany komplet figur szachowych, ufundowany przez NSG Group.

Zorganizowany w wyjątkowej zamkowej scenerii turniej to wyjątkowe wydarzenie dla Sandomierza, łączące możliwość sportowej rywalizacji, podkreślającym wieloletnią obecność tej dyscypliny w lokalnej kulturze i nawiązujące do tradycji rycerskich miasta. Organizatorzy zapowiadają jego coroczną kontynuację i stałe wpisanie turnieju w kalendarz ważnych imprez miasta i regionu.



Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.

źródło: Pilkington