PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-03-14
Kolejna statuetka TopBuildera dla Oknoplast
Okno dla budownictwa pasywnego - Winergetic Premium Passive od OKNOPLAST zdobyło prestiżową nagrodę Top Builder 2014.

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Jury doceniło produkt za innowacyjne rozwiązania, które w nim zastosowano oraz bardzo dobre wzornictwo. Wręczenie statuetek miało miejsce podczas Gali finałowej TopBuilder 2014 - 11 marca w ramach trwających Międzynarodowych Targów BUDMA w Poznaniu.

Nagroda TopBuilder to cenione w branży budowlanej wyróżnienie, które przyznawane jest najlepszym innowacyjnym produktom budowlanym. Rok temu statuetka TopBuildera powędrowała do okna Winergetic Premium, które otworzyło nowe możliwości aranżacyjne w budownictwie mieszkaniowym. OKNOPLAST, jako pierwszy producent okien PVC w Europie, zastosował zespolenia dwukomorowe z taflami szkła o grubości 3 mm. Połączono w ten sposób wysokie właściwości termoizolacyjne z redukcją ciężaru skrzydła. Pasywny wariant wspomnianego okna - Winergetic Premium Passive, wyposażony w barierę termiczną SpaceBlock można stosować w budownictwie energooszczędnymi i pasywnym. Model ten stanowi połączenie wysokich parametrów termoizolacyjnych oraz wyjątkowego wzornictwa i funkcjonalności. Winergetic Premium Passive to elegancka, zaokrąglona do zewnętrznej strony linia profilu oraz akcesoria z linii dESIGN+, w której skład wchodzą: ergonomiczna klamka, osłonki zawiasów czy zaczepy antywyważeniowe. Linia dESIGN+ została zaprojektowana wspólnie ze znanym studiem projektowym KISKA, projektującym m.in. dla Audi, KTM czy Hondy.


Bardzo nas cieszy zdobyty tytuł. Nagrodzony produkt to pierwsze na świecie okno PVC, w którym wykorzystano aerożel jako materiał izolacyjny. Aerożel produkowany jest z wykorzystaniem nanotechnologii. Dotychczas materiał ten wykorzystywany był w lotnictwie i przy budowie statków oraz skafandrów kosmicznych. Obecnie jest materiałem  o najmniejszym dla ciał stałych współczynniku przewodzenia ciepła. Dzięki przełomowej konstrukcji Winergetic Premium Passive może być z powodzeniem stosowane w domach pasywnych, nawet jako duże, otwierane przeszklenie, również w oknach kolorowych, co jest dużą przewagą w stosunku do konkurencyjnych okien pasywnych. Zapewnia ona bowiem wysoką ochronę przed stratami ciepła, przy jednoczesnym zachowaniu wymaganej statyki - mówi Hubert Rudzki, Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej na rynki Europy Środkowo-Wschodniej w OKNOPLAST. Produkt spełnia wymagania Instytutu Ift Rosenheim dla budynków pasywnych, a dzięki wysokim parametrom termoizolacyjnym, nie tylko minimalizuje straty ciepła, ale i pozwala osiągnąć komfort cieplny przy wyraźnie niższym zużyciu energii.

Konkurs Top Builder ma na celu wyłonienie najbardziej innowacyjnych rozwiązań budowlanych w Polsce. Wyróżnienia przyznawane są przez Kapitułę złożoną z redakcji i Rady Programowej miesięcznika Builder, pod przewodnictwem prof. dr hab. inż. Leonarda Runkiewicza z Instytutu Techniki Budowlanej. Statuetką TopBuilder nagradzane są materiały, technologie, urządzenia, budowle, rozwiązania IT, rozwiązania finansowe, projekty, inicjatywy, usługi i przedsięwzięcia dla budownictwa. W tym roku odbyła się już 10 gala tego prestiżowego konkursu. 



OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast