Wycieczka była nagrodą za zajęcie pierwszego miejsca w konkursie plastycznym „Zielone jutro", towarzyszącym kampanii społecznej „Zielone okno - wyrzuć rtęć ze swojego życia".
Kampania społeczna „Zielone okno - wyrzuć rtęć ze swojego życia" ma na celu zwrócenie uwagi Polaków na problem występowania rtęci w najbliższym otoczeniu człowieka. W fabryce OKNOPLAST maluchy zobaczyły jak powstają ekologiczne, bezrtęciowe okna. Dzieci zwiedziły całą linię produkcyjną, od stanowiska cięcia i zgrzewania profili, aż do punktu, w którym stolarka przygotowywana jest do wysyłki. „Ile gwoździ na minutę wystrzeliwuje pistolet?" czy „Ile metrów folii jest potrzebnych do zabezpieczenia jednego okna?" to tylko niektóre z pytań, na jakie chętnie odpowiadali pracownicy firmy.
Bardzo się cieszymy, że mogliśmy pokazać dzieciom naszą fabrykę. Budowanie świadomości ekologicznej już od najmłodszych lat ma duże znaczenie dla ochrony środowiska. To właśnie od tego czy zbudujemy w dzieciach odpowiednią postawę zależy przyszły stan naszej planety - mówi Monika Sosnowska-Rainer, Specjalista ds. PR OKNOPLAST.
OKNOPLAST, jako firma działająca w segmencie Premium przykłada dużą wagę
nie tylko do jakości swoich wyrobów, ale również do ekologii produkcji. Stolarka
wytwarzana przez OKNOPLAST spełnia rygorystyczne europejskie standardy jakości
i ekologii. Firma uzyskała Certyfikat Q-Zert wydany przez Instytut Ift
Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN
14351-1:2006. Przedsiębiorstwo otrzymało również certyfikat „Zielone Okno",
potwierdzający, że jego okna nie zawierają rtęci.
Inne informacje znajdują się na: www.oknoplast.com.pl oraz na Facebooku Oknoplast i
Twitterze @Oknoplast1.
OKNOPLAST
to międzynarodowa firma, jeden z pięciu
największych producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi
działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji,
Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada 1400
salonów sprzedaży pod własną marką. Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top
Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan.
OKNOPLAST działa w segmencie Premium. Oferta firmy obejmuje okna PVC, drzwi zewnętrzne, rolety, wyroby aluminiowe oraz szeroką gamę dodatków i akcesoriów. Produkty OKNOPLAST charakteryzują zaawansowane rozwiązania w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższa precyzja i niepowtarzalna estetyka wykonania. Jako jeden z nielicznych producentów, oferuje autorskie rozwiązania i produkty dostępne wyłącznie pod marka Oknoplast.
Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 31 200 m2. Od samego początku firma sprzedała ponad 3 000 000 jednostek okiennych, a globalna liczba klientów przez 18 lat działalności przekroczyła 930 tysięcy. Aktualnie w firmie pracuje blisko 800 osób.
Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE.
O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. W minionym roku były to m.in.: „Godło teraz Polska" „TopBuilder 2012", „Lider Rynku 2011", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".
OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.