Selena jest jednym z liderów lokalnego rynku w grupach produktowych takich jak kleje podłogowe, piany poliuretanowe i uszczelniacze dla budownictwa. W swojej ofercie na rynku kazachstańskim Grupa ma ponad 200 produktów, głównie pod markami własnymi Tytan i Artelit.
Selena prowadzi w Kazachstanie działalność od 2002 roku. W ciągu dziesięciu lat kraj ten stał się centrum operacji dla działań Grupy w Środkowej Azji, obsługującym m. in. Kirgistan, Uzbekistan, Tadżykistan czy Turkmenistan. Selena stale rozwija swoją współpracę z lokalnymi przedsiębiorstwami. Podczas Forum Gospodarczego „Polska-Kirgizja", które odbyło się w czerwcu tego roku, spółka podpisała umowy handlowe z kirgiskimi firmami. Nowe kontrakty umacniają obecność Grupy w regionie.
„Od kilku lat Selena odnotowuje dynamiczny wzrost sprzedaży w Kazachstanie. Rozpoczęcie działalności w tej części Azji okazało się być trafną decyzją mimo faktu, że wchodząc na rynek Kazachstanu byliśmy jednymi z pierwszych i wykonywaliśmy pionierską pracę w promocji wysokiej jakości produktów chemii budowlanej. Z czasem przekonaliśmy naszych odbiorców, że wysoka jakość i wydajność jest najlepszą gwarancją trwałego efektu, a oferowanym przez nas produktom i rozwiązaniom można zaufać" - powiedział Jarosław Michniuk, prezes zarządu Seleny FM, jednostki nadrzędnej w Grupie Selena.
Obecnie Selena należy do liderów rynku w Kazachstanie - w I półroczu 2012 roku spółka zanotowała ponad 40% wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku 2011. Siedziba Seleny w Kazachstanie mieści się w Ałmaty, a dodatkowo Grupa posiada centra dystrybucyjne w największych miastach kraju. W swoich oddziałach w Kazachstanie Selena zatrudnia 70 osób. W oparciu o dobre prognozy dla regionu, Selena planuje dalszy rozwój na rynku kazachstańskim.
Kazachstan był jednym z
pierwszych krajów, na których Selena rozpoczynała ekspansję zagraniczną. Wchodząc na rynek kazachstański,
spółka realizowała strategię rozwoju dopasowaną do lokalnych uwarunkowań -
zgodnie z filozofią działania Grupy. Model biznesowy zakładał m.in.: gruntowne
rozpoznanie terenu, dostosowanie produktów do potrzeb lokalnych odbiorców, utworzenie
zespołów mieszanych, składających się zarówno z Polaków, jak i menedżerów z
Kazachstanu oraz przekonanie lokalnych użytkowników do kupowania markowych
wyrobów. Ponadto, Kazachstan miał odgrywać rolę centrum operacyjnego dla
regionu Azji Centralnej.
W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 18 krajach na całym świecie. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. Globalne doświadczenia zdobywane na wielu różnych rynkach pozwalają Grupie Selena szybko się rozwijać. Dzięki nim Selena staje się firmą innowacyjną i kreuje nowe rozwiązania dostosowane do potrzeb użytkowników.
Grupa Selena była wielokrotnie nagradzana w najbardziej prestiżowych rankingach. Otrzymała m.in. tytuły: Diamentu Forbesa oraz Perły Polskiej Gospodarki. Najwyższa jakość produktów Grupy Selena oraz ich nowoczesność cieszą się uznaniem partnerów i klientów firmy, o czym mogą świadczyć liczne nagrody, jakimi spółka jest honorowana.
Od kwietnia 2008 akcje spółki holdingowej Grupy - Selena FM SA - notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
źródło: Selena