Wyróżnienie zostało przyznane na podstawie badań przeprowadzonych wśród firm wykonawczych z całej Polski. O zdobyciu tytułu decydowało uzyskanie przez markę najwyższych ocen pod względem: jakości, relacji ceny do jakości oraz popularności wśród wykonawców.
Oknoplast okazał się zdecydowanym liderem rankingu we wszystkich jego kategoriach. Firma zdobyła największą liczbę głosów wśród wykonawców w zakresie: najczęściej montowanej marki okien, najwyższej jakości oferowanego produktu oraz najlepszej relacji ceny do jakości. Bardzo cieszy nas zdobyty tytuł, gdyż jest on dowodem uznania fachowców dla marki Oknoplast. Ponadto, taki ranking - który jednoznacznie wskazał lidera wśród producentów - jest też ważną informacją dla klientów, szczególnie w przypadku rynku okien, który jest bardzo rozdrobniony. - komentuje Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu Oknoplast.
Oknoplast cieszy się wysoką reputacją wśród wykonawców już od kilku lat. Firma zajmuje czołowe miejsca w rankingu Budowlanej Marki Roku począwszy od 2007 roku, zostawiając konkurencję daleko w tyle.
Konkurs Budowlana Marka Roku odbył się już po raz siódmy. Organizatorem przedsięwzięcia jest firma ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku. W tegorocznej edycji przedsięwzięcia zostało przeprowadzonych łącznie ok. 2 000 wywiadów z wykonawcami, które objęły swoim zasięgiem 20 grup asortymentowych materiałów budowlanych.
Firma OKNOPLAST rozpoczęła działalność w 1994 roku. W ciągu
kilkunastu lat istnienia przedsiębiorstwo wypracowało solidną markę i
pozycję czołowego producenta stolarki otworowej zarówno w Polsce, jak i w
Europie. Wysoka jakość produktów – z której znana jest firma – została
osiągnięta również dzięki doświadczeniu oraz gruntownej znajomości
branży założycieli spółki.
Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam
też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem
produkcyjnym o powierzchni 29 tys. m2. Od samego początku firma
sprzedała ponad 2 500 000 okien, a globalna liczba Klientów przez 17 lat
działalności przekroczyła 860 tysięcy.
Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy
jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez
rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność
produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to
OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE.
O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne
nagrody przyznane firmie i jej produktom m.in.: Godło Promocyjne „Teraz
Polska 2010” dla okna Platinium i Platinium Evolution2, tytuł „Top Marka
2010”, „Złoty Laur Klienta 2010” w kategorii „Funkcjonalność i
bezpieczeństwo”, certyfikat „Lider Rynku 2010”, certyfikat „Euro Leader
2010”, „Wizytówka Polskiego Produktu 2010”, czy tytuł „Premium Brand
2011” dla najbardziej cenionej marki. OKNOPLAST pojawił się również w
prestiżowym rankingu magazynu Forbes – „Diamenty Forbesa“ i został
wyróżniony za dynamiczny rozwój spółki.
OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom
najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu
wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest
Stowarzyszenie „U Siemachy”. Firma wspiera je finansowo, pomagając
dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej.
Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków
Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych
pomieszczeń.