Pilkington, jeden ze światowych liderów w produkcji szkła, połączył siły ze stowarzyszeniem Glass for Europe, aby rozpocząć kampanię mającą na celu redukcję emisji CO2 do roku 2020, dzięki szerszemu stosowaniu szkła przeciwsłonecznego.
W raporcie opublikowanym niedawno przez holenderski Instytut naukowy TNO ujawniono, że dzięki optymalnemu wykorzystaniu szkła przeciwsłonecznego, można byłoby zmniejszyć emisję CO2 do roku 2020 o 15 do 85 milionów ton rocznie. Wraz z europejskim stowarzyszeniem Glass for Europe Pilkington zwróci się do rządów o wsparcie tej kampanii poprzez wprowadzenie przepisów prawnych i odpowiednich ulg finansowych w celu zachęcenia do szerszego korzystania z energooszczędnych rozwiązań.
W krajach wysokorozwiniętych emisja CO2 pochodząca z budynków stanowi 40-50% emisji pochodzącej z całkowitego zużycia energii, dlatego też jeśli celem Unii Europejskiej jest redukcja emisji CO2 o 5-25% do roku 2020, to jest to jeden z głównych obszarów na którym należy się skoncentrować. Phil Brown, Regulatory Marketing Manager na Europę w Pilkingtonie, wyjaśnia: „Nieumiejętność efektywnego wykorzystywania energii w Europie będzie kosztować Unię Europejską do roku 2020 setki miliardów euro. Moglibyśmy zaoszczędzić co roku zdumiewające kwoty ograniczając emisję CO2, dzięki jak najlepszemu wykorzystaniu szkła przeciwsłonecznego. Jedyne czego potrzebujemy, aby to zrealizować to wsparcie naszych działań przez przemysł oraz rząd".
W ramach tej kampanii Pilkington zwraca się także do architektów, projektantów, specjalistów odpowiedzialnych za opracowywanie specyfikacji technicznych oraz innych przedstawicieli branży budowlanej, aby podczas pracy nad nowymi projektami budowlanymi lub większymi projektami renowacyjnymi mieli na uwadze cele UE.
Szkło przeciwsłoneczne, dzięki
któremu możliwe będą oszczędności prowadzące do redukcji emisji CO2,
jest powszechnie dostępne. Szkło przeciwsłoneczne umożliwia przenikanie światła
słonecznego przez okna lub fasady, jednocześnie pochłaniając i odbijając dużą
część ciepła słonecznego. Dzięki temu pomieszczenia pozostają jasne, ale dużo
chłodniejsze niż w przypadku użycia standardowego szkła typu float. Szyby
przeciwsłoneczne marki Pilkington - od średnich do wysokoefektywnych pod
względem ochrony przeciwsłonecznej - obejmują m.in. szkło z grupy Pilkington Eclipse AdvantageTM oraz Pilkington SuncoolTM.
Obie grupy produktów są dostępne na
rynku i mogłyby pomóc Unii Europejskiej w osiągnięciu jej celów. Pilkington SuncoolTM to grupa wysokoefektywnych szyb
przeciwsłonecznych zapewniających wysoką przepuszczalność światła widzialnego,
niską przepuszczalność energii słonecznej oraz znakomitą izolacyjność cieplną -
wszystko w jednym produkcie. Pilkington Eclipse AdvantageTM to asortyment szyb w szerokiej
palecie barw łączących średnią ochronę przed słońcem i izolacyjność cieplną.
„Pilkington posiada fachową wiedzę i odpowiedni asortyment produktów, aby osiągnąć te cele. Wszystko, czego potrzebujemy, to odpowiednie bodźce i motywacja dla naszych partnerów handlowych w celu promocji tych rozwiązań" - podsumowuje Phil Brown.
W marcu 2007 r. głowy państw i rządy krajów UE potwierdziły potrzebę zmniejszenia emisji CO2 pochodzącej z budynków o około 300 milionów ton rocznie do roku 2020. Przywódcy UE chcą zmniejszyć o 20% ogólne zużycie energii w UE do tego czasu, redukując tym samym emisję CO2. Jeśli uda się zrealizować te plany, ogólne oszczędności energii w UE wyniosłyby równowartość 390 milionów ton ekwiwalentu ropy (paliwa umownego), co skutkowałoby zmniejszeniem emisji CO2 o 780 milionów ton.
Więcej informacji na temat oferty szyb przeciwsłonecznych
marki Pilkington można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.
Pilkington zajmuje się
produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta
przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa
produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone
NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i
produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym
(rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła
technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane
do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów
o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii
informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki
słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach.
Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym
31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro.
Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w
Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.
źródło: Pilkington