PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2011-04-15
Pilkington Polska wspiera branżowe spotkania dotyczące zrównoważonego budownictwa
Pierwsze spotkanie w ramach tegorocznego cyklu odbyło się 24 marca, w Warszawie.

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

Pilkington Polska jest sponsorem merytorycznym branżowych spotkań firm biorących udział we wszystkich etapach cyklu życia zrównoważonej inwestycji budowlanej. Założeniem projektu jest propagowanie koncepcji zrównoważonego budownictwa oraz współpracy pomiędzy realizującymi ją przedsiębiorstwami.

Program „Partnerstwo na wszystkich etapach cyklu życia zrównoważonej inwestycji budowlanej" autorskiego pomysłu firm RD bud, będącego inicjatorem i głównym sponsorem projektu, Bluevine Consulting oraz Fautor Sustainable Marketing powstał w październiku 2010 r. Na potrzeby projektu powołana została koalicja na rzecz zrównoważonego budownictwa. W jej skład wchodzą przedstawiciele firm, które uczestniczą w poszczególnych etapach powstawania „zielonych" budynków: od produkcji materiałów budowlanych, przez planowanie, projektowanie i realizację inwestycji, aż do zarządzania gotowym obiektem. Sponsorem merytorycznym tegorocznych spotkań koalicji jest firma Pilkington Polska.

„Ubiegłoroczne spotkania koalicjantów pokazały, że jedną z przyczyn wstrzymujących powstawanie zielonych inwestycji budowlanych jest brak świadomości społecznej na temat koncepcji zrównoważonego rozwoju" - podkreśla Jolanta Lessig, Kierownik Komunikacji Marketingowej w Pilkington Polska. - „Poprzez przystąpienie do koalicji i wsparcie merytoryczne tegorocznych spotkań pragniemy promować energooszczędne budownictwo, a także zwrócić uwagę szerszej publiczności na liczne korzyści ekonomiczne i społeczne wynikające z zastosowania zrównoważonych produktów".

Celem tegorocznych spotkań branżowych jest wypracowanie najlepszych rozwiązań w takich obszarach, jak: edukacja społeczna, objęcie planami miejscowymi wszystkich terenów zurbanizowanych, zintegrowane projektowanie, ujednolicenie obecnych regulacji prawnych oraz preferencje finansowe dla zrównoważonych inwestycji budowlanych. Każde z wymienionych zagadnień będzie tematem oddzielnego wydarzenia.

Pierwsze spotkanie w ramach tegorocznego cyklu „Partnerstwo na wszystkich etapach cyklu życia zrównoważonej inwestycji budowlanej" odbyło się 24 marca, w Warszawie. W dyskusji na temat potrzeby podnoszenia świadomości społecznej w kwestii zrównoważonego rozwoju oraz gotowości rynku nieruchomości na ekologiczne produkty i rozwiązania wzięło udział wielu przedstawicieli firm budowlanych, architektów, deweloperów, inwestorów, prawników, socjologów oraz ekspertów ds. komunikacji. Kolejne spotkanie koalicji odbędzie się 10 maja i będzie poświęcone planowaniu przestrzennemu.

Organizatorami projektu są firmy Bluevine Consulting oraz Fautor Sustainable Marketing. Głównym sponsorem jest firma RD bud, sponsorem merytorycznym Pilkington Polska oraz Buro Happold, zaś sponsorem towarzyszącym Aga Light. W gronie partnerów wydarzenia znajdują się m.in. Instytut Techniki Budowlanej, Towarzystwo Urbanistów Polskich oraz Biuro Infrastruktury Urzędu m. st. Warszawy.



Nazwa Pilkington jest ściśle powiązana ze szkłem od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japońską Grupę NSG. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększona Grupa NSG jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych dla branży budowlanej, motoryzacyjnej i sektora szkła specjalnego. Działalność związana z produkcją prowadzona jest w 30 krajach na czterech kontynentach. Nasze produkty sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2010 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,7 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 44% zrealizowano w Europie, 29% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 14% w pozostałych częściach świata.

źródło: Effective Public Relations, Pilkington Polska