PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2011-03-04
Szkło dźwiękochłonne - komfort życia i pracy
Hałas utrudnia odpoczynek, osłabia koncentrację oraz wpływa negatywnie na samopoczucie.

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie
Rosnąca gęstość zaludnienia, intensywny rozwój przemysłu i natężenie ruchu pojazdów powodują coraz wyższy poziom hałasu. Dobór odpowiedniego rodzaju szkła jest jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu. Zastosowanie szyb dźwiękochłonnych Pilkington Optiphon™ pozwala na zmniejszenie poziomu hałasu nawet o 50 dB.

Hałas utrudnia odpoczynek, osłabia koncentrację oraz wpływa negatywnie na samopoczucie. Może także doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, np. schorzeń sercowo-naczyniowych. Wyniki badań pokazują, że szkodliwy dla zdrowia jest już stały hałas o natężeniu 65 dB, który odpowiada m.in. głośnej rozmowie. Dlatego tak ważne jest uwzględnienie izolacji akustycznej w projekcie budynku. Aby wyciszyć mieszkanie lub zapewnić komfort pracy w pomieszczeniach biurowych, należy zastosować w przeszkleniach wewnętrznych i zewnętrznych szkło o odpowiednich właściwościach akustycznych.


Pilkington Optiphon - Aeropark Warszawa
Fot: Pilkington


Szkło Pilkington Optiphon™ to bezpieczne laminowane szkło dźwiękochłonne, które pozwala połączyć wysokie parametry izolacyjności dźwiękowej z wymogami bezpieczeństwa. Jest idealnym rozwiązaniem w sytuacjach, gdy potrzebna jest ochrona przed nadmiernym hałasem powodowanym przez ruch uliczny czy też zakłady przemysłowe. Ten rodzaj szkła sprawdzi się również we wnętrzach, np. w pomieszczeniach biurowych. Nawet w trakcie intensywnego dnia pracy w pokoju nie będzie zbyt głośno.

Jak działa szkło Pilkington Optiphon™? Szkło laminowane bezpieczne wykorzystuje specjalną folię akustyczną PVB (poliwinylobutyral), której minimalna grubość wynosi 0,76 mm. Zapewnia ona doskonałą redukcję hałasu a jednocześnie wysoką przepuszczalność światła i bezpieczeństwo. Dzięki folii pojedyncza szyba laminowana absorbuje drgania akustyczne w szerokim zakresie częstotliwości. Tafla drga krócej, a im grubsze jest szkło i folia, tym ma lepszą izolacyjność dźwiękową. W rezultacie użycia takiego szkła w pomieszczeniu jest ciszej.


Pilkington Suncool Optiphon 70-40 - Marynarska Point, Warszawa
Fot: Pilkington

„Jasne, wypełnione światłem pomieszczenia są obecnie trendem w architekturze” – mówi Szymon Piróg, doradca techniczny Pilkington Polska. – „Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż szkło wygrywa nie tylko pod kątem estetycznym, ale też zapewnia otwartość i transparentność. Ważne są także jego właściwości akustyczne. Zastosowanie szkła dźwiękochłonnego w ściankach działowych, drzwiach, oknach oraz fasadach znacznie redukuje przenikanie hałasu. Kiedy poszukujemy rozwiązania do wnętrz, Pilkington Optiphon™ jest często pierwszym wyborem, bo jest szkłem bezpiecznym. Szkło bezpieczne bada się według normy PN EN 12600. Pilkington Optiphon™ osiąga w tym badaniu co najmniej klasę 1(B)1, co oznacza, że w przypadku rozbicia szkło pozostanie w ramie i nie narazi człowieka na żadne poważniejsze zranienia”.

Dostępne w szerokiej gamie wariantów szkło Pilkington Optiphon™ umożliwia spełnienie wymagań architektów i inwestorów dotyczących redukcji hałasu. Łącząc różne grubości szkła oraz folii PVB, można uzyskać odpowiednie właściwości akustyczne. Gama produktów Pilkington Optiphon™ obejmuje szyby dźwiękochłonne o grubości od 6,8 mm do 13,1 mm.

Zdjęcie główne:
Pilkington Optiphon  - Metropolitan, Warszawa
Fot: Pilkington



Nazwa Pilkington jest ściśle powiązana ze szkłem od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japońską Grupę NSG. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększona Grupa NSG jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych dla branży budowlanej, motoryzacyjnej i sektora szkła specjalnego. Działalność związana z produkcją prowadzona jest w 30 krajach na czterech kontynentach. Nasze produkty sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2010 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,7 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 44% zrealizowano w Europie, 29% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 14% w pozostałych częściach świata.

źródło: Effective Public Relations, Pilkington Polska