PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2011-02-17
Nowatorskie rozwiązania w Renomie docenione przez SARP
Dom Handlowy Renoma we Wrocławiu został uznany przez Stowarzyszenie Architektów Polskich (SARP) za najlepszy budynek 2009 roku.

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie
W obiekcie zastosowano wysokoefektywne szkło przeciwsłoneczne marki Pilkington o wysokiej przepuszczalności światła, niskiej przepuszczalności energii słonecznej i bardzo dobrej izolacyjności cieplnej.

Renowację i rozbudowę Renomy, przedwojennego domu towarowego firmy Wertheim, wyróżniono prestiżową Nagrodą Roku 2009, przyznawaną przez SARP najlepszym obiektom architektonicznym w kraju. Architektom z wrocławskiej pracowni MAĆKÓW udało się przywrócić świetność historycznemu budynkowi oraz wprowadzić nową jakość do przestrzeni publicznej. Inwestycja obejmowała renowację dawnego domu towarowego, wzniesionego w 1930 r. u zbiegu ulicy Świdnickiej i Podwale według projektu Hermanna Dernburga, a także jego rozbudowę o nową część położoną przy placu Czystym i ulicy Czystej. Głównym celem przyświecającym pracy projektowej było zachowanie ciągłości stylistycznej zastanej architektury, przy jednoczesnym zapewnieniu obiektowi nowoczesnego charakteru oraz elegancji.


Łącznikiem między nową bryłą a zabytkowym obiektem stało się przeszklone atrium. Wykorzystano w nim szkło przeciwsłoneczne Pilkington Suncool™ 70/40 OW, które skutecznie chroni przed słońcem i jest niemal bezbarwne. Pilkington Suncool™ 70/40 OW to niestandardowy produkt, w którym powłoka przeciwsłoneczna jest nałożona na szkło Pilkington Optiwhite™ – bezbarwne szkło o obniżonej zawartości żelaza, pozbawione charakterystycznego dla zwykłego szkła float delikatnego zielonkawoniebieskiego odcienia. Wysokoefektywna przeciwsłoneczna powłoka Pilkington Suncool™ 70/40 gwarantuje właściwą kontrolę nasłonecznienia i doskonałe parametry izolacyjności cieplnej, co jest istotne dla fasad o dużych powierzchniach przeszkleń. Z kolei jej wyjątkowo neutralny charakter i wysoki współczynnik przepuszczalności światła pozwalają uzyskać bardzo wysoką transparentność fasady.

„Powlekane wysokoefektywne szkło przeciwsłoneczne znajduje szerokie zastosowanie w projektach biurowców, obiektów komercyjnych, a nawet w budownictwie mieszkaniowym o podwyższonym standardzie” – mówi Jolanta Lessig, Kierownik Komunikacji Marketingowej w Pilkington Polska. – „Architekci coraz częściej stawiają przeszkleniom jeszcze większe wymagania, a to mobilizuje producentów szkła do wprowadzania nowych, niestandardowych produktów”.

Renowację Renomy, uznawanej za sztandarowy przykład europejskiego modernizmu, przeprowadzono we współpracy z konserwatorem zabytków. Szczególnie ważne było zachowanie wyglądu fasady oraz charakterystycznych, zdobionych złotem detali dekoracyjnych. Dla podkreślenia horyzontalnej elewacji w nowej części inwestycji pojawiły się poziome gzymsy, które powiększają optycznie budynek. Ten prosty, geometryczny zabieg wyróżnia obiekt na tle miejskiej architektury. Jest także wyrazem szacunku dla modernistycznej tradycji zabytku oraz troski o harmonijne połączenie historii z nowoczesnymi środkami wyrazu.

Dzięki nowatorskim rozwiązaniom zabytkowy Dom Handlowy Renoma we Wrocławiu stał się jednym z częściej nagradzanych obiektów tego typu w Polsce. Oprócz Nagrody Roku SARP za rok 2009, budynek otrzymał m.in. wyróżnienie w konkursie Polski Cement w Architekturze 2010 oraz nominację do Nagrody Miesa van der Rohe 2010.



Nazwa Pilkington jest ściśle powiązana ze szkłem od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japońską Grupę NSG. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększona Grupa NSG jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych dla branży budowlanej, motoryzacyjnej i sektora szkła specjalnego. Działalność związana z produkcją prowadzona jest w 30 krajach na czterech kontynentach. Nasze produkty sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2010 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,7 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 44% zrealizowano w Europie, 29% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 14% w pozostałych częściach świata.

źródło: Effective Public Relations, Pilkington Polska