System przeszkleń oparty o szkło profilowe Pilkington Profilit™ został rozszerzony o kolejne produkty. Umożliwiają one projektantom elastyczne i kreatywne podejście do wykorzystania szkła w architekturze, przy jednoczesnym spełnieniu wymagań dotyczących ochrony przeciwsłonecznej, izolacyjności cieplnej czy ochrony przed hałasem.
Szkło pod wieloma względami przewyższa inne materiały budowlane, takie jak stal, beton czy materiały syntetyczne, a także stanowi ich wyjątkowe uzupełnienie. Pilkington
Profilit™ jest nowoczesnym systemem opartym na wykorzystaniu szkła profilowego. Zgodnie z mottem „created to design (stworzone do projektowania)” daje on architektom i projektantom swobodę w projektowaniu budynków i ich wnętrz, a obszary jego wykorzystania wciąż ewoluują. W ciągu sześciu miesięcy od wprowadzenia na rynek pierwszego szkła profilowego o pofalowanej powierzchni Pilkington
Profilit™ Wave system został poszerzony o kolejne produkty o różnej strukturze powierzchni, zabarwieniu i poziomie rozproszenia światła.
Gamę nowych produktów otwiera Pilkington
Profilit™ OW – szkło o obniżonej zawartości żelaza. Ten unikalny produkt, w przeciwieństwie do zwykłego szkła profilowego, które charakteryzuje się lekko zielonkawym odcieniem, jest całkowicie bezbarwny. Istotną cechą tego szkła jest wysoka przepuszczalność światła przewyższająca 90%. Możliwości produkcyjne pozwalają na wyprodukowanie tego typu szkła zarówno w wersji standardowej, jak i pofalowanej Pilkington
Profilit™ Wave OW.
Kolejnym nowym typem w asortymencie szkła profilowego jest matowe szkło Pilkington
Profilit™ Opal, którego wewnętrzna powierzchnia poddana została piaskowaniu. W efekcie uzyskano szkło, które w sposób bardzo równomierny rozprasza światło i zapewnia możliwość uzyskania większej prywatności. W wersji Opal oprócz standardowego szkła Pilkington
Profilit™ dostępne jest również szkło zbrojone, szkło o pofalowanej powierzchni, szkło o obniżonej zawartości żelaza, szkło o gładkiej powierzchni (bez ornamentu), jak i nowe typy szkła ornamentowego.
Pilkington
Profilit™ Micro, Pilkington
Profilit™ Macro i Pilkington
Profilit™ Slim Line to nowe rodzaje ornamentowego szkła profilowego o trzech nowych wzorach powierzchni. W zależności od wzoru ornamentu – gęsto rozmieszczonych małych punktów, dużych punktów albo wąskich linii – można uzyskać ciekawe efekty świetlne oraz różne stopnie zaciemnienia. Każdy ze wzorów dostępny jest również w wersji Opal, co dodatkowo podnosi atrakcyjność produktu. Interesujący efekt matowości w połączeniu z liniowym wzorem ornamentu uzyskano w szkle Pilkington
Profilit™ Slim Line Opal. Produkty ornamentowe są szczególnie polecane do przeszkleń nowoczesnych wnętrz.
Pilkington
Profilit™ znakomicie nadaje się do dużych przeszklonych powierzchni, w wypadku których należy spełnić szereg wymogów związanych z bezpieczeństwem, izolacyjnością cieplną, ochroną przed hałasem i ochroną przeciwsłoneczną. Może być także stosowany w przeszkleniach wewnętrznych: w obiektach komercyjnych, halach sportowych oraz obiektach użyteczności publicznej. Niewątpliwą zaletą szkła profilowego zastosowanego w elewacjach jest doświetlenie wnętrz przy jednoczesnym zachowaniu prywatności. W przeszkleniach wewnętrznych, oprócz korzyści wynikających z doświetlenia wnętrz, szkło urozmaica przestrzeń dzieląc ją wizualnie na mniejsze pomieszczenia.
W skład systemu Pilkington
Profilit™ wchodzi szkło profilowe, aluminiowe ramy zewnętrzne, wewnętrzne profile PVC i dodatkowe akcesoria uzupełniające kompletne przeszklenie. Zewnętrzne ramy aluminiowe dostępne są w wielu standardach wykończenia, na przykład anodowane lub z powłoką proszkową, według standardowej kolorystyki (RAL).
Nazwa Pilkington jest ściśle powiązana ze szkłem od roku 1826. W roku
2006 firma Pilkington została przejęta przez japońską Grupę NSG. Marka
Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych
dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększona Grupa NSG jest
obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów
szklanych dla branży budowlanej, motoryzacyjnej i sektora szkła
specjalnego. Działalność związana z produkcją prowadzona jest w 30
krajach na czterech kontynentach. Nasze produkty sprzedawane są w ok.
130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2010 r. sprzedaż
Grupy wyniosła ok. 4,7 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 44%
zrealizowano w Europie, 29% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 14% w
pozostałych częściach świata.
źródło: Effective Public Relations, Pilkington Polska