PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2019-09-19
Czy okno przyszłości stanie się usługą? Roto na Międzynarodowym Forum Stolarki w Mszczonowie
Firma Roto Frank Okucia Budowlane była Patronem Generalnym IV edycji spotkań branżowych IFBF ...

ROTO Frank Okucia Budowlane Sp. z o.o.
ul. Wał Miedzeszyński 402
03-994 Warszawa

tel. 22 567 09 00
fax 22 567 09 59
info.pl@roto-frank.com
www.roto.pl

» więcej o firmie

Szanse i zagrożenia branży okiennej oraz rozwój usług serwisowych były najważniejszymi tematami omawianymi przez Roto Frank Okucia Budowlane podczas IV Międzynarodowego Forum Stolarki 2019. Wśród nowości zainteresowaniem uczestników cieszył się system okuć Roto Patio Inowa, prezentowany w formie wielkogabarytowej ekspozycji drzwi przesuwnych

Firma Roto Frank Okucia Budowlane była Patronem Generalnym IV edycji spotkań branżowych IFBF 2019, odbywających się w dniach 3-4 września 2019 r. w Mszczonowie. Eksperci Roto przedstawiali najważniejsze dla rozwoju branży tematy, a także najnowsze rozwiązania przesuwne, o wysokiej szczelności.

Energooszczędne trendy

System Roto Patio Inowa do przesuwnych drzwi tarasowych prezentowany był, jako przykład innowacyjnego okucia, o wysokiej odporności na przenikanie powietrza i wilgoci. Rozwiązanie wyróżnia unikatowe domknięcie. Podczas zamykania skrzydło dociskane jest do profilu ościeżnicy - wzmacniając szczelność. Aktywne punkty ryglujące, w tym w obszarze słupka środkowego, zwiększają siłę docisku. Ekspozycja cieszyła się dużym zainteresowaniem przedstawicieli producentów, dilerów i montażystów. Goście mogli obejrzeć z bliska konstrukcję, osobiście sprawdzić komfort i lekkość działania skrzydeł. Eksperci Roto odpowiadali na pytania dotyczące parametrów technicznych, odporności antywłamaniowej potwierdzonej certyfikatem RC2, dostępnych profili i schematów działania, a także kwestii ciepłego montażu.


Perspektywa wzrostu na świecie

Jednym z głównych tematów, prezentowanych przez ekspertów Roto w części panelowej był rozwój branży okien i drzwi na świecie i w Europie, w perspektywie aktualnej sytuacji rynku budowlanego i prognoz. Jak pokazują dane Eurostatu, budownictwo w krajach europejskich utrzymuje trend wzrostowy. W 2019 roku sektor osiąga poziom 2% powyżej wzrostu w całej gospodarce. „Dogodne warunki finansowania zakupu mieszkań, dobra sytuacjia na rynku pracy, zmiany demograficzne i rosnące przychody gospodarstw domowych pozwalają naszej branży optymistycznie patrzeć w przyszłość" - mówiła Barbara Ahlers, prezes Roto Frank Okucia Budowlane. Zdaniem ekspertów Roto w przyszłości okna staną się usługą. Użytkownik wraz produktem otrzyma dodatkowe korzyści: komfort, bezpieczeństwo, energooszczędność czy inteligentne technologie zintegrowane w systemach Smart Home. Przewidywane zmiany na światowych rynkach omawiane były na przykładzie rynku niemieckiego, który przechodzi silne przeobrażenia. „Konsolidacja w kierunku dużych zindustrializowanych firm o samosterującej produkcji oraz digitalizacja całego łańcucha wartości eliminowanie czynności administracyjnych - to obecnie jedne z najwyraźniejszych tendencji na rynku niemieckim" - mówiła Barbara Ahlers.

600 mln okien do serwisu

Rozwój usług serwisowych był kolejnym tematem prezentowanym przez Roto. Gość specjalny dr Christian Faden, Prezes Roto Professional Services GmbH, przedstawiał aktualne dane z rynku krajów niemieckojęzycznych. Zdaniem eksperta zmiana oczekiwań użytkowników okien, nowe standardy w obszarze większego komfortu i bezpieczeństwa wymagają niezbędnych ulepszeń. Na rynku niemieckim niemal 90% okien i drzwi nie ma zabezpieczeń przeciwwyważeniowych, zgodnych z wymogami obecnych klasyfikacji antywłamaniowej RC. Doposażenie okien w trakcie eksploatacji jest dużym wyzwaniem technicznym. Biorąc pod uwagę aktualne potencjał rynku wynoszący 587 mln okien wymagających ulepszeń - okres realizacji przy obecnym potencjale firm wyniósłby 40 lat - mówił ekspert. Odpowiedzią na te potrzeby jest nowy kierunek rozwoju Roto. Firma wprowadza usługę kompleksowego serwisu, oferowaną producentom stolarki.

Działania obejmujące: pozyskiwanie i kształcenie fachowców, stworzenie efektywnego zarządzania serwisem i wsparcie klientów Roto są głównym założeniem dalszego rozwoju nowego filaru i przyszłości Grupy.

źródło: Roto