Pod koniec stycznia, podczas uroczystej Gali Builder Awards zostali ogłoszeni laureaci IV edycji ogólnopolskiego Konkursu dla Młodych Architektów, nad którym mecenat objął OKNOPLAST, producent okien kreujący i wyznaczający trendy w branży.
Konkurs dla Młodych Architektów to projekt realizowany w ramach programu „Promujemy Polską Architekturę". Wspiera on studentów wydziałów architektury oraz młodych architektów w ich twórczym, zawodowym rozwoju. Wyłania autorów najlepszych prac, cechujących się pomysłowością, otwartością, wysoką jakością projektowanej architektury, dbałością o detale oraz poprawnością zastosowanych rozwiązań materiałowych i technologicznych.
Cieszymy się bardzo, że to nasza firma mogła wspierać tegoroczną edycję konkursu, który jest prestiżowym przedsięwzięciem dla młodych inżynierów stawiających pierwsze kroki w branży architektonicznej - tłumaczy Mikołaj Placek, prezes zarządu OKNOPLAST - Misją Grupy OKNOPLAST jest budowanie świadomości na temat trendów i przyszłości stolarki okiennej. Cieszymy się, że do konkursu zostały zgłoszone oryginalne projekty, które w kreatywny sposób pokazały nasze produkty jako niezbędne elementy projektowania budynków. Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się ponad 1400 osób, które przygotowały 129 projektów w trzech kategoriach: Dom własny architekta, Wypełnij lukę funkcją kultury oraz Wykreuj przestrzeń - współczesne miejsce pracy.
Największym powodzeniem cieszył się pierwszy konkursowy temat - Dom własny architekta, na który wpłynęły aż 63 prace. Na drugi temat - Wypełnij lukę funkcją kultury - 48 prac. Natomiast na trzeci - Wykreuj przestrzeń - współczesne miejsce pracy, w którym projekt musiał dotyczyć istniejącej w Krakowie działki zgłoszonych zostało 18 prac.
Prace IV edycji Konkursu były oceniane w dwóch etapach przez Kapitułę pod przewodnictwem prof. dr hab. inż. arch. Ewy Kuryłowicz, składającej się z najwybitniejszych polskich architektów oraz przedstawicieli wiodących firm branży, w tym reprezentanta OKNOPLAST - Wiesława Steligi, Menedżera ds. Aluminium.
Spośród prac konkursowych Kapituła Konkursu wybrała następujących zwycięzców:
Kategoria: DOM WŁASNY ARCHITEKTA
I miejsce - nagroda 7000 zł
II miejsce - nagroda 5000 zł
III miejsce - nagroda 3000 zł
Wyróżnienie - nagroda 1000 zł
Kategoria: WYPEŁNIJ LUKĘ FUNKCJĄ KULTURY
I miejsce - nagroda 7000 zł
II miejsce - nagroda 5000 zł
III miejsce - nagroda 3000 zł
Wyróżnienie - nagroda 1000 zł
Wyróżnienie dodatkowe - nagroda 1000 zł
Kategoria: WSPÓŁCZESNE MIEJSCE PRACY
Wyróżnienie - nagroda 1000 zł
OKNOPLAST, jako Mecenat konkursu uczestniczył w szeregu wydarzeń towarzyszących konkursowi, m.in. w Dniach Młodego Architekta, podczas których przedstawił swoje portfolio produktowe oraz przybliżył trend traktowania okien jako elementu aranżacji wnętrz.
OKNOPLAST to międzynarodowa
firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie.
Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec,
Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W czerwcu 2013 roku
firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy:
OKNOPLAST, WnD i Aluhaus zapewniając jeszcze większe zróżnicowanie oferty
produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów.
OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką. Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii.
OKNOPLAST jest posiadaczem licznych prestiżowych wyróżnień i nagród m.in. został wyróżniony w konkursie Polska Firma - Międzynarodowy Czempion
Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Globalna liczba klientów przez 22 lata działalności przekroczyła 1,31 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1100 osób.