PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2016-12-01
Spotkanie tradycji z nowoczesnością – szkło marki Pilkington na Placu Zamkowym
Odpowiednio dobrane przeszklenia marki Pilkington doskonale wpisują się w prestiżową realizację estetyką i funkcjonalnością.

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

Biurowiec Plac Zamkowy - Business with Heritage łączy tradycję z nowoczesnością, umiejętnie chowając współczesne rozwiązania techniczne za nawiązującą do otoczenia fasadą. Odpowiednio dobrane przeszklenia marki Pilkington doskonale wpisują się w prestiżową realizację estetyką i funkcjonalnością.

Projekt budynku Plac Zamkowy - Business with Heritage, którego inwestorem jest Senatorska Investment, powstał w biurze RKW Rhode, Kellermann, Wawrowsky i wyszedł spod ręki architekta Wojciecha Grabianowskiego z zespołem. Obiekt ma prostą konstrukcję i jest oparty na symetriach charakterystycznych dla klasycznej architektury. Realizacja wpisuje się przy tym w nowy charakter warszawskiej Starówki, która powoli traci wyłącznie turystyczny charakter.

"Połowa mieszkań na warszawskiej Starówce już dawno zmieniła swoją funkcję z mieszkalnej na biurową i usługową. Dzisiaj wiele z nich to tak naprawdę małe urzędy. Zajmują je ludzie różnych zawodów. Zarówno oni, jak i mieszkańcy Starego Miasta potrzebują sklepów, drogerii czy innych usług i znajdą je na parterze naszego budynku" - komentuje walory funkcjonalne obiektu architekt Wojciech Grabianowski.

 

Budynek Plac Zamkowy - Business with Heritage oferuje ponad 1600 mkw powierzchni handlowej na parterze oraz prawie 4000 mkw powierzchni biurowej na wyższych kondygnacjach.

Szyby jak ekrany

Historyczne odniesienia architekci skontrastowali z nowoczesnym, minimalistycznym detalem. O jego wyjątkowości decyduje przede wszystkim pokryta szlachetnym wapieniem muszlowym elewacja oraz stolarka okienna. Duże okna, w kontrastującej z elewacją ciemnoszarej ślusarce, nadają budynkowi charakteru. W szybach, jak w wielkich ekranach, odbijają się staromiejskie kamienice, dodatkowo integrując budynek z historycznym otoczeniem.

Okna zostały przeszklone z wykorzystaniem 944 mkw hartowanego szkła przeciwsłonecznego Pilkington SuncoolTM 70/40 T w dwóch grubościach 8 i 10 mm. Jest to szkło, które pomaga w zoptymalizowaniu zużycia energii w budynku. Charakteryzuje się wysoką przepuszczalnością światła, zredukowaną przepuszczalnością energii słonecznej i wysoką izolacyjnością cieplną. Dzięki temu, że jest neutralne, bez wyraźnego zabarwienia, o niskim stopniu refleksyjności, bardzo dobrze współgra z kamienną elewacją budynku.

Czystość bez wysiłku

W oknach połaciowych oraz świetlikach dachowych zastosowano z kolei hartowane przeciwsłoneczne szkło z powłoką samoczyszczącą Pilkington Activ SuncoolTM 70/40 T o grubości 10 mm. Zewnętrzna powierzchnia szkła pokryta jest samoczyszczącą powłoką z dwutlenku tytanu, która spełnia podwójną rolę. Fotokatalityczne właściwości powłoki sprawiają, że zgromadzone na szybie zanieczyszczenia organiczne ulegają rozkładowi pod wpływem promieniowania ultrafioletowego. Dzięki właściwościom hydrofilowym, woda spływa równomiernie po powierzchni szyby, spłukując uwolnione zanieczyszczenia i nie pozostawiając po sobie nieestetycznych zacieków. Wystarczy deszcz by szybko usunąć zanieczyszczenia.

"Budynek Plac Zamkowy - Business with Heritage to modelowy przykład wykorzystania walorów szkła marki Pilkington w architekturze. Funkcje energooszczędne szkła Pilkington SuncoolTM przyczyniły się do zdobycia przez budynek wysokiej oceny ekologicznej. Z kolei wykorzystanie powłoki Pilkington Activ SuncoolTM w przeszkleniach trudno dostępnych okien połaciowych znacznie ułatwia eksploatację i czyni obiekt bardziej atrakcyjnym dla administratorów i użytkowników" - mówi Piotr Oleszyński, Doradca Techniczny w Pilkington Polska.

Budynek harmonijnie łączy historię z nowoczesnością spełniając jednocześnie wysokie wymagania „zielonego" budownictwa. Obiekt zaprojektowany w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, dzięki zastosowaniu energooszczędnych i ekologicznych rozwiązań już w fazie projektu uzyskał certyfikat Breeam Interim z oceną „very good".



Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG p. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2015 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,8 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 39% zrealizowano w Europie, 25% w Japonii, 18% w Ameryce Północnej, a 18% w pozostałych częściach świata.

 

źródło: Pilkington